Прочетен: 2853 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 30.01.2011 20:29
През 1993г. 3-ма експерти от МНО изготвихме задание за проекта „ИНСПЕКТИРАНЕ НА УЧИЛИЩА И ОЦЕНЯВАНЕ НА УЧИТЕЛИ”. След като беше одобрено от Европейската комисия, последва защита пред експерти от Световната банка и Европейската комисия. Така стартираха първите 3 проекта в българското образование - нашият, за учебниците и за професионалното ориентиране. За нашия проект никой не даваше да се говори, учебникарският се побългари, а третият се провали. Причината не беше в липсата на експертен потенциал.
ИДЕЯТА за нашия проект беше:
Няма лошо предприятие - има лош мениджмънт. Добър мениджмънт не може да има без добър мониторинг. Системата за инспектиране на училища (такава няма у нас) е системата за мониторинг на средното образование.
Следователно българското образование е обречено на неуспех.
Още по време на обучението на екипа ни в:
University of Cambridge Local Examinations Syndicate (UCLES), Cambridge,
Office for Standards in Education (OFSTED), London,
University of East Anglia, Norwich,
National Database of Vocational Qualifications (NCVQ),London,
Cito Evaluation Services, The Netherlands,
Vocation-oriented Teacher Training College (PTHN), The Netherlands
разбрахме, че не може да изработим добра система за инспектиране, защото системите, които изграждат българската образователна система, са сбъркани. Наложи се да конструираме някои системи, въпреки че това не беше част от проекта. Всяка система, която изгражда образователната система, трябваше да се конструира така, че да подпомага качеството на обучение и да подпомага другите системи в образователната система. Дори само един елемент от една система да не работи добре (може да е конструирана добре на хартиен носител, но на практика да не се прилага добре), може да действа разрушително на цялата образователна система.
В момента системите в българската образователна система саботират качеството на обучение.
Този проект е копие на проекта „Модернизация на образованието” ,2000 г.(ЕК спря финансирането през 2004 г.).
Този проект е и копие на приоритетна ос 3 и 4 от проекта „Развитие на човешките ресурси” . Последният също ще се провали.
По време на криза Ирландия подготви кадрите си за икономиката. Келтският тигър започна с добрите реформи в средното образование.
След 20 години народът ни разбра, че нито една партия не желае да се направят добри промени в БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ. След 20 години реформи хората разбраха, че ще има още много проекти и МНОГО, МНОГО,МНОГО "УСВОЯВАНЕ НА ЕВРОФОНДОВЕ"......
Kак и колко се плаща на авторите в Бълга...
Академик?! Това вече звучи като звучна п...